1. „Poznajemy tradycje krajów partnerskich projektu
Comenius” |
Broszura
opisująca wybrane święta krajów partnerskich i tradycje z nimi
związane. Opisaliśmy w niej: Bonfire Night (święto
angielskie), andrzejki (święto polskie), Epiphanie (tradycje
francuskie), Dzień Kalevali (święto fińskie) i zwyczaje
greckiego karnawału. Broszura zawiera także opis obchodów
tych świąt w zaprzyjaźnionych szkołach, a zamieszczone
fotografie dokumentują celebrowanie tych świąt. (Broszura
jest także w
angielskiej wersji językowej.) |
2.
„Finlandia” |
Prezentacja komputerowa o Finlandii – przygotowana z okazji
Dnia Kalevali - święta fińskiego. Zawiera podstawowe
informacje o tym pięknym kraju, a także
liczne zdjęcia (m. in. wykonane podczas wizyty roboczej w
maju 2007 roku). Może służyć jako pomoc dydaktyczna na
lekcjach przyrody. |
3. Broszury o faunie i florze
krajów partnerskich |
Broszury wykonane przez uczniów
opisujące typowe dla danego kraju partnerskiego rośliny i
zwierzęta. Prace te powstały na lekcjach informatyki -
uczniowie wykorzystali umiejętność posługiwania się edytorem
tekstu i wyszukiwania w Internecie
informacji. |
4.
"Kalevala" |
Prezentacja komputerowa o fińskim
eposie narodowym – Kalevali. Zawiera streszczenie oraz
ilustracje wykonane do różnych jej wydań. Może stanowić
pomoc dydaktyczną (także podczas realizacji edukacji
europejskiej). Została przygotowana z okazji obchodzonego w
naszej szkole Dnia Kalevali. |
5. Prezentacje komputerowe o
faunie i florze krajów partnerskich |
Prezentacje komputerowe wykonane przez
uczniów na zajęciach informatyki lub kółka informatycznego
przedstawiające wybrane rośliny i zwierzęta Wielkiej
Brytanii, Finlandii, Francji, Grecji i Polski. |
6. Zielniki |
Nasi uczniowie na lekcjach przyrody
wykonywali zielniki. Zbierane podczas wycieczki liście,
zasuszyli, opisywali i umieszczali w specjalnych
albumach. Przy wykonywaniu opisów korzystali z edytora
tekstu i Internetu. |
7.
Logo partnerstwa |
W szkołach partnerskich
zorganizowaliśmy konkurs na logo naszego projektu. Podczas
wizyty roboczej we Francji przedstawiciele zaprzyjaźnionych
szkół wybrali logo wykonane przez uczniów ze szkoły
greckiej. |
8.
Album "Ptasia stołówka" |
Album składa się z prac plastycznych
wykonanych przez uczniów klas I - III. |
9.
„Poznajemy walory przyrodnicze naszego regionu" |
Broszura opisująca wycieczki, które
organizowaliśmy w ciągu roku szkolnego celem zdobywania
wiedzy o polskiej faunie i florze, zagrożeniach przyrody, a
także o ochronie środowiska. W broszurce znajdują się liczne
zdjęcia. (Broszura jest także w angielskiej wersji językowej) |
10. „Z ekologią na co dzień” |
Broszura
zawierająca artykuły uczniów dotyczące ekologii i opisujące
działania jakie podejmowaliśmy w ciągu roku w celu ochrony
środowiska. Artykuły te powstawały z wykorzystaniem TIK (m.
in. na kółku informatycznym). Broszura może służyć jako
pomoc dydaktyczna na lekcjach przyrody i podczas realizacji
ścieżki ekologicznej. (Broszura jest także w angielskiej
wersji językowej.) |
11.
„Przyjaciele środowiska” |
Broszura zawiera hasła i plakaty dotyczące ochrony przyrody
wykonane przez uczniów naszej szkoły podczas zajęć
informatyki i kółka informatycznego. |
12.
„Śmieci to nie zabawa, to poważna sprawa” |
Prezentacja komputerowa wykonana przez
uczniów dotycząca problemu segregacji śmieci i zużytego
sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Prezentację oglądali uczniowie, nauczyciele i rodzice
podczas apelu z okazji Dnia Ziemi. Może służyć jako pomoc
dydaktyczna. |
13. Wystawa prac projektowych |
Na zakończenie projektu zorganizowaliśmy wystawę materiałów
i produktów z trzech lat projektu. Na
wystawie znalazły się produkty wszystkich szkól
partnerskich. |
14.
Zestaw ankiet do ewaluacji projektu (dla uczniów,
nauczycieli i rodziców). |
Zestaw ten może służyć jako jako pomoc
w opracowaniu podobnych materiałów przy realizacji innych
zadań. |
15.
Mini słowniczki ekologiczne |
Słowniczki wykonane przez uczniów w
ramach języka angielskiego z wykorzystaniem
TIK. Mogą służyć jako pomoc dydaktyczna. |
16. Quiz ekologiczny |
Quiz w formie programu
komputerowego. Może służyć jako pomoc dydaktyczna. |
17.
Artykuły w lokalnej prasie i na stronach internetowych
|
O naszych działaniach informowaliśmy środowisko lokalne
poprzez artykuły zamieszczane w lokalnej prasie, na szkolnej
stronie internetowej i na stronie internetowej naszego
miasta. |
18. Dzień Comeniusa |
Na zakończenie pracy projektowej zorganizowaliśmy uroczysty
Dzień Comeniusa. Zaprezentowany program artystyczny
podsumował trzyletnią współpracę w projekcie. W programie
znalazły się m. in. piosenki w językach krajów partnerskich,
prezentacje komputerowe oraz taniec grecki. |