1. Szkolna strona internetowa |
Szkolna strona internetowa zawiera podstawowe informacje o
projekcie, jego celach oraz linki do szkół partnerskich.
Umieszczane są tu artykuły uczniów i nauczycieli
opisujące podejmowane działania, |
2.
Biuletyny drukowane |
Biuletyny mają formę gazetki szkolnej, która jest
kwartalnikiem – ukazuje się po każdej porze roku
projektowego. Zawiera artykuły uczniów i nauczycieli
opisujące polskie zwyczaje i tradycje związane z porami
roku, podejmowane przez społeczność szkolną działania,
wrażenia z udziału w tych przedsięwzięciach, wiersze oraz
zdjęcia. |
3. Szkolny
ogródek |
Uczniowie
każdej ze współpracujących szkół jesienią 2005 roku założyli
szkolne ogródki. Posadzone zostały cebulki tulipanów,
narcyzów, żonkili i hiacyntów. Uczniowie wiosną obserwowali
rozwój roślin, pielęgnowali ogródek oraz porównywali efekty
hodowli roślin w krajach partnerskich. Kolejne etapy rozwoju
roślin są dokumentowane w postaci zdjęć umieszczonych np. na
stronach internetowych szkół. Opieka nad ogródkiem odbywała
się przez cały okres wegetacji roślin, dosadzane są
sezonowe rośliny kwiatowe. |
4. Prezentacje komputerowe |
Przygotowane przez uczniów i nauczyciela prezentacje
komputerowe dokumentują realizowane w ramach projektu
działania oraz efekty pracy, a także wizytę roboczą w Atenach. |
5.
Wystawy prac plastycznych i rękodzieła |
W każdej porze roku
uczniowie wykonywali prace plastyczne nawiązujące do pór
roku w Polsce. Prace te tworzone są różnymi technikami i
mają różną formę, np. marzanny, szopki bożonarodzeniowe,
stroiki świąteczne, kwiaty z bibuły, orgiami, itd.
Organizowaliśmy wystawy tych prac podczas sezonowych Dni
Comeniusa, a także wykonywaliśmy dokumentację zdjęciową. |
6. Zielniki |
Nasi uczniowie na lekcjach przyrody wykonywali zielniki.
Zbierane podczas wycieczki liście drzew liściastych dziko
rosnących opisywali i umieszczali w specjalnych
albumach. Niektórzy uczniowie fotografowali drzewa, a
później zdjęcia wraz z zasuszonymi liśćmi umieszczali w zielnikach. |
7. Album ze zdjęciami |
Nasze działania skrupulatnie fotografowaliśmy, a zdjęcia
umieściliśmy w albumie razem z opisami. Zdjęcia
przedstawiają obchody sezonowych Dni Comeniusa,
uroczystości, apele, wystawy prac, różnego rodzaju zajęcia
lekcyjne i pozalekcyjne realizowane w ramach
projektu, a także wizyty robocze przedstawicieli szkół
partnerskich |
8. Kalendarz pogody |
Klasy trzecie w trakcie sezonowych
tygodni Comeniusa mierzyły temperaturę powietrza i
zapisywały zjawiska pogodowe występujące w danym tygodniu.
Następnie powstał kalendarz pogody. Uczniowie klas szóstych
wykonywali
kalendarze pogody i wykresy temperatur na lekcjach
informatyki. |
9. Dzień Comeniusa |
Uroczystość podsumowująca pierwszy rok
pracy w projekcie - zorganizowaliśmy wystawę prac,
pokaz prezentacji komputerowych. Miały także miejsce występy
artystyczne. W organizację Dnia Comeniusa zaangażowali się
także rodzice. |