|
|||||||||||||
|
Jesień 2005 r.1. Rodzicom o projekcie3. Relacja z wizyty w Manchesterze 1. Rodzicom o projekcie„Cztery pory roku w Europie i ich wpływ na nasze życie”Jak co roku we wrześniu w naszej szkole organizowane jest spotkanie rodziców z dyrekcją i wychowawcami klas. Celem tego spotkania jest zapoznanie z planem pracy na nowy rok szkolny, zadaniami priorytetowymi, uaktualnienie składu rady rodziców. Tego roku przekazana została także informacja o fakcie przystąpienia naszej szkoły do międzynarodowego projektu Unii Europejskiej pod nazwą Socrates Comenius. Rodzice zostali zapoznani z ogólnymi celami i zadaniami zaplanowanymi na rok szkolny 2005/2006. Mamy nadziej, że we wspólne działania zaangażuje się cała społeczność szkolna (uczniowie, nauczyciele i rodzice) oraz środowisko lokalne. We wrześniu rozpoczęliśmy realizację zadań zaplanowanych w unijnym projekcie SOCRATES COMENIUS. Przez miesiąc uczniowie wszystkich klas pod kierunkiem nauczycieli oraz rodziców wykonywali powierzone zadania zmierzające do pogłębienia wiadomości wokół tematu: „Cztery pory roku w Europie i ich wpływ na nasze życie”. W dniach od 10.10 -14.10. 2005r. we wszystkich państwach realizujących projekt odbywały się równocześnie JESIENNE DNI COMENIUSA. W naszej szkole zrobiło się gwarno i kolorowo. Klasy i korytarze zostały udekorowane plakatami, folderami, kompozycjami jesiennymi itp. Także otoczenie szkoły zmieniło się. Blisko bocznego wejścia powstał ogródek, w którym uczniowie pod kierunkiem p. Agaty Niepokój zasadzili cebulki krokusów, tulipanów i hiacyntów. W czwartek, 13.10.05r. na sali gimnastycznej odbył się apel, podczas którego uczniowie zaprezentowali wszystkie swoje prace:
· kl. IV-VI wykonały foldery o Polsce, regionie i ciekawych miejscach do zwiedzania w naszym kraju.
Salę gimnastyczną zdobiły w tym dniu prace konkursowe wykonane przez uczniów klas I-III do tematu: „Pory roku w utworach Marii Konopnickiej. Ponadto podczas apelu odbyły się wybory do SAMORZĄDU SZKOLNEGO. Przewodniczącą naszej społeczności została Jolanta Kozubal z kl. VI B. „Następnie odbyły się wybory miss „DESZCZOWA SZARUGA” „ZŁOTA POLSKA JESIEŃ”. Jurorami byli wyłącznie uczniowie wpisani do dzienników klasowych pod numerem 13. „DESZCZOWĄ SZARUGĄ” została uczennica kl. IV- Paulina Wajda, a tytuł. Miss „ZŁOTA POLSKA JESIEŃ” przypadł Jolancie Kozubal z kl. VI B.
Pod koniec apelu p. Marta Pelczar podała zwycięzców konkursu na bukiet jesienny, który uczniowie wykonywali wraz ze swoimi rodzicami.
Apel prowadziły: Agnieszka Szelc z kl. V B c z kl. V B i Justyna Jureczko z kl. VI A pod kierunkiem p. Marty Pelczar i p. Doroty Patejko. Więcej zdjęć z Jesiennych Dni Comeniusa tutaj W dniach 20-22 października w Manchesterze odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli szkół współpracujących w ramach programu „Cztery pory roku w Europie i ich wpływ na nasze życie. Z naszej szkoły zostali delegowani: pani Dorota Patejko i pan Robert Naczas. Poniżej relacja z tej wizyty, którą przygotowała pani Dorota Patejko 3. Relacja z wizyty roboczej w ManchesterzeJames Brindley County Primary School – gospodarze pierwszego spotkania – serdecznie nas przywitali. Abyśmy mogli poznać szkołę, delegacje poszczególnych państw dostały dwoje przewodników – uczniów, którzy oprowadzili nas po salach lekcyjnych i wszystkich ciekawych zakamarkach szkoły. Następnie podczas spotkania związanego z projektem przedstawiliśmy dotychczasową pracę, omówiliśmy sposoby realizacji pomysłów. Do tej pory kontaktowaliśmy się przy pomocy poczty elektronicznej, sympatyczne więc było to, że ustalone wcześniej zadania udało się precyzyjnie i terminowo wykonać. W naszych szkołach powstawały plakaty, foldery, prace plastyczne i albumy opowiadające o dzieciach, ich zainteresowaniach, rodzinie, a także szkole, miejscu zamieszkania. Ciekawostką dla uczestników spotkania było „Kasztanowe miasteczko”, które zostało zbudowane w naszej szkole. Kasztanowe ludziki mieszkały w dyniowych domkach, uczyły się w cukiniowej szkole, bawiły na szyszkowym placu zabaw. Podczas obchodów Dnia Comeniusa w odwiedzanej przez nas szkole mogliśmy z kolei oglądać ciekawą prezentację multimedialną pokazującą jak wygląda nauka i zabawa w angielskiej szkole.
Ustaliliśmy podczas spotkania, że wymiana informacji będzie się teraz odbywała na internetowej stronie projektu, a prace uczniów będą ponadto wysyłane w paczkach do każdej ze współpracujących szkół. Opisy zadań oraz fotografie dokumentujące przeprowadzone spotkania, konkursy zostaną zamieszczone w jesiennym biuletynie, który także zostanie przesłany do pozostałych krajów ( również w wersji angielskiej).Atmosfera spotkania była ciepła, przyjazna; niezapomnianym wspomnieniem pozostaną wspólne rozmowy, pomysły, zabawne sytuacje, zaangażowanie wszystkich osób. Niezwykle atrakcyjną częścią naszej wizyty była możliwość zapoznania się z samą szkołą, uczniami i kadrą. Dzieci z chęcią opowiadały o swoich osiągnięciach, prezentowały projekty. Z nauczycielami rozmawialiśmy metodach ich metodach i planowaniu pracy. Podobał nam się system pracy z nauczycielem pomocniczym, który uczestniczy w lekcji. Jest to niezawodna pomoc, zwłaszcza, jeśli uczymy dzieci ze stwierdzoną dysleksją, niedosłuchem, innymi trudnościami. Nad całością wizyty czuwały koordynatorki: Odile Cyrille i Ruth Corrigan oraz Pani dyrektor Christine Ward. Efektem są miłe wrażenia, świadomość, że język nie jest barierą nie do pokonania i radość ze spotkania z sympatycznymi ludźmi, których otwartość, życzliwość pozostaną w naszej pamięci jako przyjazne światełka świecące na mapie Europy. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnego spotkania w Grecji; nasza szkoła będzie gospodarzem wizyty w październiku 2006r. Więcej zdjęć z wizyty tutaj |