
















|

Sylwetka absolwenta
- Absolwent
Szkoły Podstawowej Nr 3 im. M. Konopnickiej w Krośnie doskonale
funkcjonuje w domu i w szkole. Pozytywnie patrzy na świat,
siebie i innych ludzi. Traktuje naukę jako coś oczywistego, nie
uczy się bezkrytycznie wszystkiego. Ma określone
zainteresowania, które stara się rozwijać przy pomocy
nauczyciela lub rodziny.
- Jest
odpowiedzialny. Stara się przewidzieć skutki swoich działań.
Cieszy się z sukcesów, akceptuje porażki i jeśli jest w stanie
to wytrwale dąży i poszukuje nowych rozwiązań. Napotykając na
problem stara się go rozwiązać sam, jeżeli trzeba zwraca się
o pomoc do osób z najbliższego otoczenia i korzysta z niej.
Potrafi świadomie dążyć do usprawnienia swojego warsztatu pracy,
wykorzystania nowych źródeł wiedzy i opanowania nowych narzędzi.
Działając w grupie poczuwa się do współodpowiedzialności za
efekty jej aktywności.
- Jest
ciekawy świata. Chętnie gromadzi wiadomości korzystając
z rozmaitych źródeł. Dostrzega złożoność otaczającego go świata,
analizuje istniejące w nim zależności i związki przyczynowo -
skutkowe. Stara się poszerzyć swoją wiedzę, jest aktywny
umysłowo - na ogół się nie nudzi.
- Jest
krytyczny. Potrafi selekcjonować i porządkować zdobywane
informacje i określić ich przydatność do określonego celu.
- Jest
rozważny. Zna zagrożenia związane z życiem w swoim
środowisku; modyfikuje swoje zachowania, aby ich unikać.
Potrafi zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym. Postępuje zgodnie
z zasadami higieny. Wykazuje stosowną aktywność fizyczną.
- Jest
prawy. Rozróżnia dobre i złe uczynki w oparciu o system
wartości obowiązujący w jego otoczeniu. W swoim postępowaniu
wykazuje dobre intencje.
- Jest
tolerancyjny. Rozumie, że różnice między ludźmi są czymś
normalnym i pożądanym. W każdym stara się dostrzec coś dobrego
i zrozumieć go.
- Jest
punktualny. Dotrzymuje terminów. Sprawnie posługuje się
czasem planując swoje zajęcia. Szanuje czas swój i innych ludzi.
- Jest
otwarty. Korzysta z możliwości, jakie stwarza mu dom
i szkoła. Rozumie ograniczenia wynikające z jego wieku. Chętnie
i skutecznie nawiązuje kontakt, prezentuje swój punkt
widzenia i rozważa poglądy innych. Wie, że istnieją różne
sposoby komunikowania się. Bez trudu uczy się korzystania
z nowoczesnych technik komunikacyjnych. Łatwo nawiązuje
współpracę z innymi ludźmi. W grupie potrafi działać zgodnie
z obowiązującymi w niej zasadami. Interesuje się stawianymi
przed nim zadaniami i potrafi planować swoje działania na rzecz
ich realizacji.
wstecz
|